Skip directly to content

Uitgebalanceerd diëten om aambeien te verminderen

Uitgebalanceerd diëten om aambeien te verminderen

Neem altijd eerst contact op met je dokter voor je begint met een dieet of behandelplan. Gevarieerd en vezelrijk eten is een van de meest effectieve manieren die aambeien helpen te reduceren.

Uit eten: 8 tips om meer vezels binnen te krijgen

Contoleer je dagelijkse vezelinname aan de hand van de volgende eenvoudige punten:

  1. Ga voor een volkorenontbijt. Er zijn genoeg mogelijkheden voor een vezelrijk ontbijt in de morgen.
  2. Kies voor bruin brood of roggebrood in plaats van wit brood bij het bestellen van een sandwich / tosti.
  3. Kies voor gebakken aardappelen met de schil er nog omheen, in plaats van friet. De schil van een aardappel is namelijk erg vezelrijk. Het voegt 4 tot 5 gram vezels toe aan je maaltijd.
  4. Ga voor een pastagerecht die gevuld is met groente. Vraag of het mogelijk is om volkorenpasta te krijgen.
  5. Wanneer je gaat eten in een Mexicaans restaurant is het beter om de rijst over te slaan en extra veel bonen te eten.
  6. Helemaal geen rijst eten is saai, eet daarom bruine rijst in plaats van witte rijst. Bruine rijst bevat vier keer zo veel vezels als witte rijst. Een kopje bruine rijst telt vier gram vezels.
  7. Ga voor een bijgerecht dat uit (gestoomde) groenten bestaat. Als je de keuze hebt, kies dan voor broccoli, bloemkool en / of spruiten. Deze groenten zijn rijk aan vezels.
  8. Kies voor een dessert dat verse bessen bevat. Hier zitten veel vezels in, en ze zijn nog lekker zoet ook.

Nogmaals: Neem altijd eerst contact op met je dokter voor je begint met een dieet of behandelplan.